Beslut om skärpta allmänna råd

Observera

Denna text publicerades första gången den 30 oktober 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Kära församling!

Med anledning av de nya restriktioner från Folkhälsomyndigheten som kom igår på eftermiddagen, så har Equmeniakyrkan centralt rekommenderat församlingarna i Stockholmsregionen att ställa in alla gudstjänster samt samling besökare i kyrkan.

Nu kommer vi göra så här i Rodenkyrkan Norrtälje:

• Imorgon, lördagens minnesgudstjänst kl 18.00, genomförs som planerat.
  • Söndagens gudstjänst kl11.00 kommer enbart sändas på nätet, utan nu på söndag den 1 Nov.
    Vi har skapat en Youtube kanal då kan du följa våra gudstjänster, andakter och möten samt på Facebook och på vår hemsida.
  • Kyrkans öppettider Tid-Tors kl10-12
  • Följ vår hemsida samt Facebook för informationsuppdatering.

Facebook: facebook.com/Rodenkyrkan

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCue3ytjbArjmTYJ4Ym5G_8A/featured?view_as=subscriber

Låt oss be för varandra, för vår församling och för vårt land och må vår Herre Jesus Kristus beskyddar oss alla i den här kris situation som hela världen har just nu.

Ta emot Herrens välsignelse:

Herren välsigne dig och bevare dig.
Herren låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig.
Herren vände sitt ansikte till dig och give dig frid.

I Faderns och Sonens och den heliga Andens namn. Amen

George Youssef